Munkaidő: 09:00 - 17:00
Székhely: Debrecen
Elérhetőség: 06 20 399 7534
Top
NAV Online Számla Rendszer figyelmeztetés 15 napon túli gyűjtőszámla esetén - ENSO | Enterprise Solutions Kft.
7213
post-template-default,single,single-post,postid-7213,single-format-standard,mkd-core-1.0,highrise child-child-ver-1.0.0,highrise-ver-1.1.1,,mkd-smooth-page-transitions,mkd-ajax,mkd-grid-1300,mkd-blog-installed,mkd-header-standard,mkd-sticky-header-on-scroll-up,mkd-default-mobile-header,mkd-sticky-up-mobile-header,mkd-dropdown-default,mkd-dark-header,mkd-full-width-wide-menu,mkd-header-standard-in-grid-shadow-disable,mkd-search-dropdown,mkd-side-menu-slide-from-right,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Hírek

NAV Online Számla Rendszer figyelmeztetés 15 napon túli gyűjtőszámla esetén

Gyűjtőszámla kelte korábbi, mint az egyes tételsorok teljesítési dátuma közül a legnagyobb + 15 nap

A NAV Online Számla Rendszer ezt a két értéket küldi vissza figyelmeztetésként:
validationErrorCode (figyelmeztetés pontos típus-azonosítója):
INCORRECT_DATE_AGGREGATE_INVOICE_ISSUE_DATE
message (Ez az, amit megsértünk, így kell értelmezni):
Gyűjtőszámla kelte korábbi, mint az egyes tételsorok teljesítési dátuma közül a legnagyobb + 15 nap.

Hiba értelmezése

A NAV Online Számla Rendszer figyelmeztetést (WARN-t) küld gyűjtőszámla beküldése esetén, ha az összevont számla 15 napon túl kerül kiállításra az utolsó szállítólevél teljesítéséhez képest.
Ez a gyakorlatban úgy fogalmazható meg, hogy amennyiben több, mint 15 napig nem vásárolt tőlünk a vevőnk (a számlakiállítás napja előtt), és úgy vonjuk össze az 1 vagy több szállítólevelét gyűjtőszámlába, pl. hónap végén, úgy megsértjük az ÁFA tv.-t.

Fontos megjegyezni, hogy a jogszabály nem csak az online számlás gyűjtőszámlákra (áfatartalom >= 100.000 Ft) vonatkozik, hanem minden olyan összevont számlára, ami gyűjtőszámla!

A NAV telefonos ügyfélszolgálat

A NAV telefonos ügyfélszolgálat az ÁFA tv. gyűjtőszámlával kapcsolatos 163. paragrafusára hivatkozik és kihangsúlyozza, hogy ez alól az sem ad felmentést, ha „máshogy szerződünk” a vevőnkkel, tehát amennyiben gyűjtőszámla a számla, az arra vonatkozó ÁFA törvénybeli megszorítás él, és ehhez kell tartanunk magunkat, nem lehet máshogy szerződni. A gyakorlatban a NAV ügyintéző azt kéri, hogy amennyiben „össze-vissza” vásárol tőlünk a vevő, tehát pl. nem jön BIZTOSAN minden héten, akkor pl. 15 naponta, vagy minden 2. hét végén végezzünk számla-összevonást, hogy ne csússzunk ki a 15 napos határidőből, tehát nem jó megoldás a hónap végi számlaösszevonás.

„Folyamatos teljesítésű számlázás” alternatívaként

Ez alól a „folyamatos teljesítésű” számlázás ad felmentést, ebben az esetben nem gyűjtőszámla kiállításáról beszélünk, ezt az ENSO támogatja, a vevőnket kell átállítanunk. Ilyenkor az összevont számla „normál” számlaként kerül beküldésre, nem „gyűjtőszámlaként”. Érdekesség, hogy a NAV Ügyintéző szerint a folyamatos teljesítéshez elég szerződni, és nyugodtan lehet e mellett dönteni akkor is, ha csak egyszerű „össze-vissza” termék értékesítést végzünk szállítólevelekkel, kereskedő cégként, és hónap végén számlázni akarunk, tehát nem csak a „gázszolgáltató”, vagy „bérlemény szolgáltató” csinálhat ilyet. 🙂

NAV forrás

A NAV ezzel kapcsolatos 2019 januári online tájékoztatója itt tölthető le PDF formátumban:
Áfa tv. 163. § (2) bekezdés c) pont alapján:
„3. az olyan termékértékesítés, szolgáltatásnyújtás esetében, amelynek az ellenértékét az 1.
pontban foglaltaktól eltérően – azaz vagy nem készpénzzel, készpénz-helyettesítő fizetési
eszközzel vagy a teljesítést követően – térítik meg, és a számla áthárított adót tartalmaz
(illetve áthárított adót kellene tartalmaznia), a számlát a teljesítéstől számított 15 napon
belül (vagyis legkésőbb a 15. napon) ki kell bocsátani.”

Hihetetlen gyors NAV support telefonszám

5 percen belül kérdezhetünk online számlás jogszabályok kapcsán a NAV-tól hétköznap 16:00-ig: 1819-es szám / 7 / 1.